Drill 7 английский язык

В чем разница между exercise и drill?

Один из наших читателей задал вопрос: «В чем разница между словами exercise и drill?». Оба эти слова переводятся как «упражнение/тренировка». В статье мы разберем, есть ли между ними отличие.

Exercise

Произношение и перевод:
Exercise [ˈɛksəsʌɪz] / [эксесаиз] – упражнение, тренировка

Значение слова:
Процесс, который помогает тренировать определенный навык

Употребление:
Мы используем слово exercise, когда говорим об упражнениях, которые направлены на получение определенного навыка или поддержания физической формы. Например: Футболисты бегают, прыгают на скакалке и т.д. Это те упражнения, которые позволяют им поддерживать их физическую форму.

I think jogging is good exercise.
Я думаю, бег является хорошим упражнением.

The exercises are simple and effective.
Упражнения простые и эффективные.

Drill

Произношение и перевод:
Drill [drɪl] / [дрил] – упражнение, тренировка

Значение слова:
Метод обучения студентов, спортивных игроков и т.д.

He should do this pronunciation drill.
Ему следует сделать это упражнение на произношение.

This is a good spelling drill.
Это хорошая тренировка на орфографию.

В чем разница?

Слово exercise мы используем, когда говорим об упражнениях, которые направлены на получение определенного навыка или поддержания физической формы. Например: Езда на велосипеде отличное упражнение.

Слово drill мы используем, когда говорим о методе обучения, где мы повторяем одно и то же упражнение много много раз, пока не достигнем результата. Например: Тебе нужно отрабатывать это упражнение до тех пор, пока ты не сможешь делать это легко.

Упражнение на закрепление

Вставьте правильные слова в следующие предложения. Свои ответы оставляйте в комментариях под статьей.

1. Мы делали это ___ много раз, пока у меня не получилось.
2. Она делает ___ каждое утро.
3. Эти ___ позволяют ей оставаться в хорошей форме.
4. Я делала ___ на произношение, пока не научилась произносить все звуки.
5. Он делает ___ на точность удара.
6. Ей нравятся ___ на свежем воздухе.

Источник

Drill Time: 6 видов техники drilling для урока английского

Анастасия Румянцева

Думаю, все учителя слышали о технике drilling. У этой техники есть много видов, но в целом она заключается в многократном повторении слова или конструкции, таком себе заучивании, которое помогает студенту запомнить новое слово, произношение или грамматическую структуру.

Давайте поговорим о видах техники drilling и способах использования на индивидуальных уроках английского или в работе с группой.

Какие виды drilling лучше использовать на уроках английского

The Repetition Drill – когда ученики повторяют за учителем.

Teacher: It didn’t rain, so I needn’t have taken my umbrella
Students: It didn’t rain, so I needn’t have taken my umbrella

The Substitution Drill используется, чтобы практиковать различные грамматические структуры или новые слова.

Teacher: I go to school. He?
Students: He goes to school.
Teacher: They?
Students: They go to school.

The Question and Answer Drill – практика ответов на вопросы.

Студенты дают свои ответы очень быстро. Помогает отработать конкретную языковую структуру (по образцу вопроса).

Teacher: Does he go to school? Yes?
Students: Yes, he does.
Teacher: No?
Students: No, he does not.

The Transformation Drill – студенты изменяют структуру предложения (утвердительное предложение изменяется на отрицательное и вопросительное; предложение в активном залоге на пассивную структуру).

Teacher: I clean the house.
Students: I don’t clean the house.
Teacher: She sings a song.
Students: She doesn’t sing a song.

The Chain Drill – учитель начинает цепочку с вопроса определённому студенту. Студент отвечает, затем задаёт вопрос своему соседу и так по цепочке. Такая цепочка позволяет практиковать общение на определённую тему, используя конкретную языковую структуру.

Teacher: What is the color of banana?
Student A: The color of banana is yellow.
Teacher: What is the color of leaf?
Student B: The color of leaf is green.
Teacher: What is the color of our eyes?
Student C: The color of our eyes is black and white.

The Expansion Drill – эта техника употребляется, когда студент испытывает трудности при общении, используя достаточно длинные предложения. Информация разбивается на несколько частей, и студент повторяет предложение.

Читайте также:  Биография базоркина на ингушском языке

Teacher: My mother is a doctor.
Students: My mother is a doctor
Teacher: She works in the hospital.
Students: She works in the hospital
Teacher: My mother is a doctor. She works in the hospital.
Students: My mother is a doctor. She works in the hospital
Teacher: She takes care of patients.
Students: She takes care of patients.
Teacher: My mother is a doctor. She works in the hospital. She takes care of patients.
Students: My mother is a doctor. She works in the hospital. She takes care of patients.

На что обратить внимание и как внести разнообразие в drilling?

Убедитесь, что вы знаете всё о слове/конструкции (произношение, значение, грамматическая форма) — это поможет избежать ошибок и ответить на вопросы любопытных студентов.

Используйте жесты – при обучении интонации для того, чтобы показать ударный слог.

Также с помощью этой техники можно завладеть вниманием учеников – для этого используйте обратный порядок : yesterday/ get up yesterday/ did you get up yesterday/ What time did you get up yesterday?

Повторять можно не только индивидуально или вместе с целым классом – внесите разнообразие : пусть повторяют только мальчики или только девочки.

Эта техника может помочь оживить класс – shouting drill или, наоборот, успокоить – whisper drill.

Сделайте акцент на скорости повторения — либо очень быстро, либо очень медленно.

Используйте различные эмоции – это весело и помогает вызвать реальные эмоции, а значит, выше шанс того, что студенты запомнят слово или фразу.

Сделайте «перерыв» — пусть студенты поработают немного сами: дайте им время пробормотать слово/выражение какое-то определённое количество раз.

Эта техника не новая и может быть даже скучной, но я всё же рекомендую использовать её на уроках и верю, что моя статья поможет вам найти способы разнообразить использование drilling. А вы слышали такую шутку? Студент на столько процентов усвоит материал, сколько раз за урок вы его повторите 😉

Источник

Drills 7 класс Present Perfect Continuous

Составьте предложения в the Present Perfect Continuous Tense.

We ………………………….… (play) volleyball for twenty minutes.

She ………………………………… (clean) the flat for more than an hour.

Peter ………………………………. (swim) for half an hour.

Ann ………………………………… (speak) on the phone for an hour now.

You ………………………………… (wait) for a bus for ten minutes only.

Nelly and Mary ………………………… (do) the shopping since early morning.

It ……………………………….. ( snow ) since last night.

Jack and his friend ………………………………. (ride) bikes for three hours now.

The teacher …………………………………… (explain) a grammar rule since the beginning of the lesson.

Сделайте эти предложения отрицательными.

Сделайте эти предложения вопросительными.

Составьте предложения в the Present Perfect Continuous Tense.

I ……………………………….. (read) this book for three days.

We ………………………….… (play) volleyball for twenty minutes.

She ………………………………… (clean) the flat for more than an hour.

Peter ………………………………. (swim) for half an hour.

Ann ………………………………… (speak) on the phone for an hour now.

You ………………………………… (wait) for a bus for ten minutes only.

Nelly and Mary ………………………… (do) the shopping since early morning.

It ……………………………….. (snow) since last night.

Jack and his friend ………………………………. (ride) bikes for three hours now.

The teacher ……………………………………(explain) a grammar rule since the beginning of the lesson.

Сделайте эти предложения отрицательными.

Сделайте эти предложения вопросительными.

Когда мы используем такой метод обучения как drills («зубрежка»), мы повторяем одно и то же упражнение много много раз, пока не достигнем результата. В данном файле предложены упражнения на отработку построения предложений (утвердительных, отрицательных и вопросительных) в Present Perfect Continuous.

Номер материала: ДБ-183758

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Читайте также:  Skribblio с русским языком

Источник

ЕГЭ по английскому языку (аудирование №7: детальное понимание текста)

Language has always been a struggle. When I was a very young child, my father was working on his dissertation at Yale University. My mother worked to earn a living while he climbed the academic ladder. That left me with a Negro maid for a companion. Everyone was too busy to talk, so I grew up largely without language or, at most, its very basics: an angry rebuke here, a grunt there. My brother, two years older, might have made an effort, but he was in elementary school and thought I was too dumb to spend time with. I grew to be five years old, talking very little and very badly. These are the years in which the cells that wire the brain for language are most active, and less so thereafter.

Boys develop language later than girls, so that added another burden as I struggled through primary school. By the time I was beginning to make progress, the family moved to another part of the country that had a very different dialect, as well as some odd social customs that led me to avoid conversation. I remember trying to speak like they did by saying. ‘Yes, sir’ and ‘Yes, ma’am’, when before I’d answered adults with a polite ‘Yes’ and ‘No’. Then in my effort to use the new tongue I made a fatal mistake. I violated regional customs by saying ‘Yes, ma’am’ to a black woman, bringing ridicule and contempt on myself by unforgiving classmates. Thereafter I decided to remain mostly mute.

In secondary school, I was a good enough student, but lazy and satisfied with В grades. I didn’t have the language skills, nor did I come from the right part of the country to feel comfortable talking to girls. Instead I drew attention to myself in sports and mathematics. I could work math problems faster than the instructor, which brought me certain fame; and I played basketball better than most at that school.

As I approached my senior year, my parents decided to do something about my verbal poverty, neglected for so long, by insisting that I enroll in a course in Latin. By that time, I was old enough to rebel, so I enrolled like a good son and failed without a second thought.

Skill in math, athletic ability, and the fact that my father was a professor who passed on to me and my brother good, textbook English, earned me an appointment to the US Naval Academy. At that time the course of study was the same for everyone, Electrical Engineering, with one exception: foreign language. We could choose the language we wanted to study. But a problem remained: how would I, with my lack of verbal skill, compete against those who had studied three years of French in high school, four years of Spanish, or two of German? The solution became obvious when I saw the list of choices. I would take Russian and be assured of a level playing field. Had there been Chinese or Swahili on the list, the choice might have taken longer.

Russian language studies at the Naval Academy opened new worlds. Little need be said about the quality of instruction, which was designed solely to produce junior naval officers with useful skills. Instruction consisted of memorizing pages of technical vocabulary that might be used in talking to a Russian pilot who boarded to guide the ship to port, ordering supplies from Russian merchants, joining Russian officers on maneuvers, etc, I left the language program not knowing the Russian words for horse, or grass, or even green.

But it wasn’t fatal. For studying the language led to a study of Russian history and literature which immediately became a passion. What a world Pushkin and Tolstoy, Dostoevsky and Chekhov, and many, many others opened to an American student who had been fed nothing but anti-Soviet propaganda since the end of World War II (the Great Patriotic War)! In time, the fragile balance between studying naval boilers and Russian life couldn’t last. I left the Naval Academy in the third year of study to begin an academic career that focused on Russian History and World Civilization.

Читайте также:  Английский сленг в русском языке

Your user agent does not support the HTML5 Audio element.

Источник

ЕГЭ по английскому языку (аудирование №7)

Speaker 1
I really regret going to university straight from school. I wasn’t really old or mature enough to understand what a huge opportunity I had. Basically I went because I couldn’t decide on a profession. I studied English because it was my favourite subject and simply kept my options open. Truthfully I made a mess of it. I wish now that I’d waited, got a few years work experience and then gone to university to study something practical to help my career.

Speaker 2
Taking a degree in the UK is now a major enterprise. Until about 10 years ago you could get a government grant to pay for tuition fees and accommodation. Now you have to get a student loan. This means that you can finish your university education owing a lot of money. When you start working you begin to repay but it can take years to pay it all back. This makes it almost impossible to be able to buy a house or treat yourself to decent holidays until the debt is paid off. But then again, you can limit your job opportunity by not going to university. It’s very hard.

Speaker 3
I am going to Hull to study Computer Science. My boy friend is going to Strathclyde University in Glasgow to study Civil Engineering. All my friends are either going to university somewhere or taking a ‘Gap’ year. And of course I’ll be leaving home, my parents and family. I haven’t gone yet but already I feel lonely. Of course I am excited as well. I’ll make new friends and have all kinds of new experiences. But somehow I feel my young life is almost over. I imagine myself like a flower that is about to be up rooted and planted somewhere else. I am trying to be cheerful but to be honest I feel like crying. But I am sure everything will be OK.

Speaker 4
Tomorrow I am starting work. I can hardly believe my luck. As of tomorrow I’ll be working in a studio helping to make animated films. I did my work experience with the company and they are all really friendly. And apparently they are going to give me intensive training in all the computer design programmes I will need to master. If I had gone to university with my friends from the Arts Foundation course, I’d probably get the same training. But instead I’ll be getting a salary and real experience rather than borrowing loads of money from the government.

Speaker 5
Our A Level results are due on August 30th. I need two As and a В to have a reasonable chance of studying mathematics at Christ’s College Cambridge the university attended by John Milton and Charles Darwin among others. I have to say that I am feeling positive. I think the exams went pretty well. There was only one question that I found quite difficult. So who knows? Maybe I will be listed among the famous graduates of, arguably, the most famous university in the world. Only ten more days until I find out. It’s too early to celebrate but…

Speaker 6
Today is my last day at school. I should remember how I feel now for the rest of my life. I will never be a school pupil again! But somehow it feels rather ordinary and natural to me. I will say goodbye today to some people I may never meet again. But on the other hand I will stay in touch with my close friends and I do plan to attend school reunions when I get a chance in the future. But still it probably should feel special today and sad. Certainly I have seen a few friends in tears today. But for me, It’s just another day. The future lies ahead and I am ready to meet it. Nothing more.

Your user agent does not support the HTML5 Audio element.

The Speaker believes that

Источник

Поделиться с друзьями
Расскажем обо всем понемногу